dubbellogga

Privacy Policy

HUR BEHANDLAR VI DIN PERSONLIGA INFORMATION?
När du handlar från en webbutik, vår eller någon annan, så lämnar du ifrån dig information om dig själv. Var du bor, vilken e-postadress du har och vad du handlar. Här beskriver vi hur vi hanterar dina personuppgifter.
 
Grunden i allt vi gör är att behandla våra kunder som vi själva vill bli behandlade, alltid. Det gäller även när det kommer till information. 

Vi hoppas att du känner dig trygg med hur vi behandlar dina personuppgifter och vill fortsätta handla hos oss.  

GDPR - DINA RÄTTIGHETER
General Data Protection Regulation är en EU-förordning som reglerar hur vi får behandla personuppgifter. Den ersätter PUL (personuppgiftslagen) från och med 25 maj2018.

Du kan läsa mer om lagen och dina rättigheter på Datainspektionens hemsida.

SAMMANFATTNING AV VÅR INFORMATIONSHANTERING
Vi samlar in så lite information som möjligt. Den information vi samlar in är den information som krävs för att kunna fullgöra vårt åtagande mot dig och för att du ska kunna fullgöra ditt åtagande mot oss (alltså betala för din beställning). 
 
Vill du beställa mot faktura så måste vår samarbetspartner Payson ha ditt personnummer. Bara då kan du få dina varor hemskickade mot faktura.
 
Dessutom behöver vi såklart veta vilka produkter du beställer och vi behöver din e-postadress och telefonnummer för att kunna kontakta dig med leveransbesked, ändrad information osv.
 
HUR ANVÄNDER VI DEN HÄR INFORMATIONEN?
Vi använder informationen för att expediera din beställning. Vi använder din e-postadress för att kunna skicka information om din beställning till dig.
 
VARFÖR SPARAR VI INFORMATION?
Vi sparar information av bokföringstekniska skäl. Vi behöver kunna redovisa underlag för skattemyndigheten.
 
TA BORT DIN INFORMATION FRÅN VÅR DATABAS
Den information vi sparar finns bara som underlag för den ekonomiska transaktionen och behålls av legala skäl och kan därför inte raderas. 
 
Har du frågor är du välkommen att kontakta oss på info@lindahlsbygg.se
 
VILKA SYSTEM HAMNAR DINA UPPGIFTER I?
När du handlar hos oss går din order igenom flera steg för att vi ska kunna behandla och skicka dina varor till dig. 

Följande system/leverantörer jobbar vi med och din information kan komma att behöva behandlas av några av dessa. 
 

  • Hemsida24 - vår webshopslösning
  • Payson – för betalning med faktura
  • Swedbanken - om du betalar med Swish eller betalar direkt till oss.
  • Björn Lundén - vårt bokföringssystem
  • Posten - om vi skickar din leverans med spårningsbart med Posten
  • Gmail - mailhanteringssystem

 
HEMSIDA24
Vi använder ett system för vår webshop som heter Textalk. Det är en databas där våra produkter, våra sidor med text och allt annat (inklusive den här sidan) du ser i webshopen finns samlade. När du lägger en beställning på www.easygolvvarme.se sker det i Hemsida24. 

Din beställning hamnar då i en databas hos Hemsida24 som vi och Hemsida24s tekniker har tillgång till. Hemsida24 förvarar informationen åt oss men använder den inte något sätt utan vår tillåtelse och utan att vi begär det. Det kan t.ex. hända om en beställning av någon anledning inte gått igenom eller blivit dubbel. Då kan Hemsida24s tekniker undersöka ordern och felsöka. 

I beställningen finns information om vilka produkter (exempelvis värmemattor eller termostat) du köpt av oss, hur du betalat (men ingen information om personnummer eller liknande) samt adressen vi ska skicka varorna till. 

Det är från Hemsida24 du får e-postmeddelande om att vi mottagit din order och när vi skickat din order. 

Här kan vi också spara och lägga in mailkonversationer kopplade till beställning och byten. Syftet med detta är att ge dig som kund bättre service. 
 
PAYSON
När du kommer till kassan måste du betala för dina varor. Vi har valt att samarbeta med Payson som vår externa betaltjänst som får information om ditt köp. Payson har ett system där orderns innehåll syns.

Har du frågor kring hur Payson behandlar din information måste du kontakta betalningsförmedlaren och för Swish din bank. 

GMAIL
Vi använder gmail för vår kundservice och ordermail. När du mailar till info@lindahlsbygg.se eller senja@lindahlsbygg.se är det alltså Googles e-posttjänst vi använder. Normalt sett raderar vi inkomna mail senast 6 månader efter att vi mottagit dem.

BJÖRN LUNDÈN - BOKFÖRING
Vi använder programmet Björn Lundén för bokföring. Från Hemsida24/Payson tar vi ut fakturajournaler som används som bokföringsunderlag. I fakturajournalerna finns namn på köparen, fakturanummer och belopp. Där finns ingen information om adress, e-post, telefonnummer eller vilka varor som beställts. 

Vi sparar informationen i enlighet med bokföringslagen där man kan läsa följande: "De ska bevaras fram till och med det sjunde året efter utgången av det kalenderår då räkenskapsåret avslutades."

DATASKYDDSANSVARIG HOS LINDAHLS BYGG & SNICKERI
Vår VD Mikael Lindahl är dataskyddsansvarig och ansvarar för att alla medarbetare är insatta i hur vi bearbetar information. Vill du ta kontakt med vår dataskyddsansvarig kan du maila till: mikael@lindahlsbygg.se
 

COOKIES
Vi använder cookies. Det gör vi för att kunna lagra dina varor i din varukorg. Vi använder dessutom Googles tjänst "Google Analytics". Även dessa tjänster använder cookies. Här kan du läsa mer om vad det betyder för dig.
 
INFORMATION TILL ANDRA AKTÖRER
Vi lämnar aldrig ifrån oss din information till någon annan (utom ovan nämnda som krävs för att fullgöra vårt åtagande mot dig). 

Undantag görs om vi av någon anledning är tvingade enligt lag eller domstolsbeslut.
 
DINA RÄTTIGHETER
Du har flera rättigheter i och med GDPR. Vi har alltid respekterat våra kunder så för oss spelar det inte så stor roll förutom att det nu är lagkgrav. 

Du har rätt att bli bortglömd/raderad.
Du har rätt till registerutdrag.
Du har rätt att få eventuella uppgifter rättade.
Du har rätt till dataportabilitet.
Du har rätt att återkalla ditt samtycke för behandling av uppgifter. 
Du har rätt att inge eventuella klagomål angående behandlingen av personuppgifter till Datainspektionen.